Upphandling
Vi stödjer er vid upphandling av företagets servicetjänster. Antingen det
gäller ansvar för hela upphandlingsprocessen eller för enstaka delar.
Våra konsulter har erfarenhet från såväl upphandling som implementation och
praktisk drift. Dessutom har vi god kunskap om marknadens leverantörer och
deras leveransförmåga. Det innebär att ni inte behöver avsätta tid och resurser
på att lära oss marknaden. Vi hjälper er att överblicka ert behov från ett
objektivt perspektiv
Vi tillhandahåller stöd i hela upphandlingsprocessen:
Nulägesanalys |
Sammanställning av nuvarande läge omfattande punkter som kvalitet, kostnader,
tjänsternas omfattning, upplevda brister, utvecklingsmöjligheter |
Behovsanalys |
Genomgång och kvantifiering av verksamhetens behov |
Upphandlingsunderlag |
Framtagning av servicenivåer, specifikationer och förfrågningsunderlag |
Förfrågan & utvärdering |
hantering av förfrågan. Utvärdering av leverantörers förslag. Rekommendation om lämplig lösning. |
Förhandlingar & avtalsfrågor |
Leverantörsförhandlingar och framtagning av avtal. |
Implementation |
Styrning av leverantörens implementation av tjänster och lösningar. |
Uppföljning |
Verifiering av att förväntade resultat har uppnåtts. Kontinuerlig uppföljning av servicenivåer. |